Симеон Ставрев
Начало
За мен
Блог
Медиатека
Коментари
София
Позиции
Изграждане на бул. Рожен (нов)
Източник на изображението
Споделете това в социалните мрежи:
Моите предложения за една по-добра София:
1. Пешеходците с най-голям приоритет
Инвестиране на много повече пари за тротоари, за да се разделим най-после с джвакащите плочки, липсата на такива или лошата им подредба и бърза амортизация. Тротоарите трябва да изглеждат по следния начин: Да ги има Да не се ползват...
Нормални тротоари
Отвоюване на тротоарите от колите с прилагане на строги санкции към паркиращите. Създаване на единен стандарт при изграждане и ремонт на тротоари и пешеходни трасета, така че да се гарантира безпроблемно преминаване на трудноподвижни, майки...
Пешеходни зони
Затваряне на част от жълтите павета пред Народното събрание между Софийския университет и ул. Раковска ще свърже пешехотните ул. Граф Игнатиев и Шишман с градинката между Университета и парламента, където освен най-натоварената метростанция...
Затваряне на част от жълтите павета
Затварянето на площада около Александър Невски ще разшири пешеходните зони и ще обособи едно по-голямо туристическо каре в идеалния център на София. Пешеходните пространства в тази група са: Жълтите павета между Софийския университе...
Пешеходен площад Александър Невски
Затваряне на целия бул. Мария Луиза от Халите до площад Св. Неделя. За компенсация на шофьорите ще бъде изградено продължение на бул. Данаил Николаев от Централна до Сточна гара, за да може да бъде осигурен достъп на МПС-та до централните ж...
Пешеходен бул. Мария Луиза
Затваряне на целия бул. Ал. Стамболийски от бул. Христо Ботев до площад Св. Неделя. Пешеходните пространства в тази група са: бул. Мария Луиза бул. Ал. Стамболийски пл. Света Неделя бул. Витоша ул. Съборна Народен теа...
Пешеходен бул. Ал. Стамболийски
Затварянето на някои улици и площади за коли ще увеличи комфорта и скоростта на придвижване на пешеходците. В пешеходнa може да се превърне ул. Шишман, като ще прави пешеходна връзка между Граф Игнатиев и площада през Народното събрание, ко...
Пешеходна ул. Шишман
Затварянето на някои улици и площади за коли ще увеличи комфорта и скоростта на придвижване на пешеходците. В пешеходнa може да се превърне ул. Съборна, като ще прави пешеходна връзка за между Витошка, пл. Света Неделя и Народния театър. ...
Пешеходна ул. Съборна
2. Бърз и удобен градски транспорт
Изграждане на трамвайни трасета по новите булеварди Тодор Каблешков, Копенхаген, свързване на Люлин с Надежда и на Лозенец с Дървеница. Увеличаване на средната скорост на масовия градски транспорт чрез приоритизиране. Премахване на лятното ...
Оптимизиране на линиите на градския транспорт
Създаване на нова трамвайна линия №2 тип леко метро (Light Rail), която да покрива цялото трасе на булевард Тодор Каблешков със следния маршрут: започвайки от бул. Цар Борис III (правейки връзка с трамваи №5 и №11) връзка с трамвай ...
Нов трамвай №2 по бул. Тодор Каблешков тип леко метро
Въвеждане на съвременна интегрирана електронна система за таксуване на час или изминато разстояние. Да се таксуват пътниците честно - на изминато разстояния или време Да е достъпна през уеб браузър за всяко устройство Да има и пр...
Съвременна интегрирана електронна система за таксуване
Добавяне на разписанието на градския транспорт в Google Maps и други популярни приложения като се работи съвсем целенасочено в покриването на най-популярните приложения за телефон. Отваряне на данните на градския транспорт за обществено пол...
Разписание на градския транспорт в Google Maps
3. Работеща мрежа от велоалеи
Разширяването на съществуващата мрежата от велоалеи и превръщането им в безопасни и безконфликтни за всички участници в движението ще даде реална възможност за придвижване с колела и тротинетки.
Свързани и безопасни велоалеи
Строителство на нови велоалеи и велобулеварди от големите квартали към центъра на града, както и от съседни населени места към София ще добави много повече трафик към велосипедната инфраструктура и ще разтовари част от булевардите и улиците...
Велобулеварди към кварталите
Поставяне на охраняеми велопаркинги и стоянки на ключови места ще даде повече сигурност на велосипедистите и ще стимулира повече хора да карат колело.
Велостоянки
Създаването на мрежа от общински велосипеди, които да се наемат с абонаментна карта или с приложение за телефон, има следните предимства за хората: Екологично и евтино Добре е за здравето Няма нужда от собствено колело Може да...
Обществени велосипеди
4. Решаване на проблема с паркирането
В много европейски градове е приета политиката паркирането да бъде платено. В София зоните за паркиране покриват неголяма част от града и могат да се разширят. Това ще реши следните проблеми: Ще се намали броят на колите, които постоян...
Увеличаване на обхвата на платените зони за паркиране
Изграждането на многоетажни обществени паркинги в кварталите и централната градска част ще освободи улиците, тротоарите и зелените площи от колите и съответно ще облекчи шофьорите при паркиране. Парите от синя и зелена зона трябва да отиват...
Обществени паркинги
Довършването на буферните паркинги на метрото ще даде допънителни паркоместа на града в точки, където има голям трафик и ще осмисли строителството на самоте буферни паркинги. Съществуващи буферни паркинги, в които може да се паркира само...
Довършване на буферните паркинги на метрото
Бизнесът в града страда от липса на удобни места, където доставчиците да спират и разтоварват стока. Големият брой МПС-та прави намирането на паркоместа огрничено и шофьорите на бусове и служебни коли нерядко се налага да спират нерагламент...
Специални паркоместа за разтоварване на стоки
5. Чист въздух
Столична община планира да построи завод за изгаряне на отпадъци на 2 км от идеалния център на града. Проектът е тотално безсмислен и остарял за времето си. Недостатъците му са: Заводът ще замърсява града с фини прахови частици К...
Без завод за изгаряне на боклук
Редовното миене на улиците ще намали значително замърсяването с фини прахови частици в града. Осигуряването на водоноски не е особено сложен и скъп процес за организиране. Ето какво може да се направи: Създаване на график за почистване...
Редовно миене и метене на улиците
Озеленяването с доказани растителни видове като бръшлян и люляк помага за намаляването на фините прахови частици. Повече дървета, храсти и тревни площи ще направят града не само по-хубав, но и по-чист. Не на последно място могат да привлека...
Интензивно озеленяване
Колите със стандарти под евро 4 силно замърсяват въуздха и е логично най-малкото техните данъци да се увеличат значително, за да бъдат стимулирани хората да си купуват автомобили с по-високи екологични норми.
Ограничаване на старите замърсяващи автомобили
Битовото отопление се превръща в голям проблем през зимата по отношение за замърсяването на въздуха. Горенето на дърва, въглища, боклуци, дрехи, стара дограма и т.н. се конкурира с фините прахови частици от автомобилите и е практика, която ...
Намаляване замърсяването от битово отопление
Няма никакво оправдание за Столична община да купува автобуси, които не се задвижват с газ и ток. Странни са решенията за дизелови автобуси, дори и с последни еко стандарти. От друга страна е нужен по-голям дял на електротранспорта - тролеи...
Екологичен градски транспорт
Въвеждане на стимули за таксиметровите компании да преминат на електромобили, след като техните коли са немалака част от трафика в града. Държавата и общината може да помислят за намаляване на данъци и такси при заменяне на определен про...
Eлектрифициране на такситата
6. Чист град
За да се събира наистина разделно боклукът, трябва да се поставят значително количество нови контейнери за разделно събиране, които: Да бъдат много повече от тези за общ боклук Да се ограничат тези за общ боклук Да се направи раз...
Повече контейнери за разделно събиране на боклук
В някои случаи е удачно да се инсталират подземни кофи за боклук: По-големи са По-хигиенични са Не се превръщат в мини сметища Естетически не замърсяват градската среда
Подземни кофи за боклук
Таксата за смет да бъде намалена, ако се ползват лични кофи за боклук, като достъпът до тях е ограничен с ключ - така ще се стимулират гражданите да изхвърлят по-малко и да разделят повече. Личните кофи за боклук могат да се въведат за разл...
Лични кофи за боклук
Връщането на пластмасови шишета в магазините е практика, която отдавна е навлязла в Западна Европа и по този начин: магазините носят отговорност за опаковките на стоките, които продават хората се стимулират да рециклират, защото пол...
Връщане на пластмасови шишета в магазините
7. Булеварди и улици
Довършване на околовръстното шосе: Младост - АМ Тракия Бъкстон - АМ Люлин Това е един от най-важнит фактори за изваждане на колите от града и намаляването на задръстванията. В момента и по двата участъка чакането в част пик мо...
Завършване на софийския околовръстен път
Изграждането на ключовия за разтоварването на трафика бул. Тодор Каблешков с 2 платна по 3 ленти, велоалея и трамвай в цялата му дължина от бул. Цар Борис до бул. Симеоновско шосе. Така този вътрешноградски ринг ще може да разпредели правил...
Изграждане на бул. Тодор Каблешков
Изграждането на бул. Източна тангента от Северна скоростна тангента (ССТ) през бул. Владимир Вазов, бул. Ботевградско шосе до бул. Шипченски проход / Червено знаме се бави вече няколко години, а това е ключова отсечка, която е част от същия...
Изграждане на бул. Източна тангента
Връзка на Северна скоростна тангента с бул. Илиянци ще увеличи достъпността на индустриалната зона в района и ще осмисли големият пътен възел, изграден на тангентата, който досега не се е използвал. Така ще се разтоварят и съседните улици и...
Връзка на Северна скоростна тангента с бул. Илиянци
Пробивът на бул. Петър Дертлиев от кръговото на СОП и АМ Люлин до квартала ще позволи по-лесно влизане в ж.к. Люлин и намаляване на задръстванията на другите два възела на СОП с бул. Царица Йоанна и бул. Сливница.
Пробив на бул. Петър Дертлиев към АМ Люлин
Пробивът на бул. Данаил Николаев от Сточна гара до Централна гара ще облекчи целия трафик в района и ще изнесе транзитния трафик в правилните направления.
Пробив на бул. Данаил Николаев от Сточна гара до Централна гара
Удължаването на бул. Копенхаген от Цариградско шосе до ж.к. Младост, както и продължаването на трасето на трамвай 20 по него, ще даде повече възможности на жителите на Младост за бърз изход от квартала и връзка с ж.к. Дружба.
Удължаването на бул. Копенхаген от Цариградско шосе до ж.к. Младост
Асфалтиране на един от най-важните, но и в най-лошо състояние булеварди - бул. Цар Борис III. Това ще осигури по-голям комфорт на пътуващите по него в градския транспорт и в автомобилите.
Асфалтиране на бул. Цар Борис III
Тунел под Южен парк, който да прави връзка между бул. Гоце Делчев и бул. Пейо Яворов, който ще даде още една алтернатива на градския ринг бул. Тодор Каблешков - бул. Г.М. Димитров - бул. Източна тангента и още по-сериозно ще разтовари трафи...
Тунел под Южния парк - връзка между бул. Гоце Делчев и бул. Пейо Яворов
Връзка на бул. Брюксел с околовръстното шосе ще създаде най-дългия безсветофарен маршрут в София - от Цариградско шосе, през летището, чак до Ботевградско шосе.
Връзка на бул. Брюксел от летището със СОП
Изграждането на пробива на бул. Пенчо Славейков от Пирогов до бул. Сливница ще довърши втория градски ринг, кото свързава булевардите Сливница, Данаил Николаев, Евлоги и Христо Георгиеви и Пенчо Славейков.
Пробив на бул. Пенчо Славейков от Пирогов до бул. Сливница
Удължаване на бул. Монтевидео до Люлин, за да има повече изходи от Овча купел до съседните квартали и булеварди.
Удължаване на бул. Монтевидео до Люлин
Пробив от Канала до моста Чавдар ще насочи трафика от и за североизточните квартали направо по бул. Евлоги и Христо Георгиеви и бул. Данаил Николаев и ще разтовари бул. Дондуков.
Пробив от Канала до моста Чавдар
Разширяване на бул. Ломско шосе
Изграждане на Обелско шосе
Изграждане на бул. Рожен (нов)
8. Култура, спорт и туризъм
Възстановяване на функциите на Централната минерална баня, която може да се превърне в топ туристическа атракция по подобие на балнеоложките комплекси в Будапеща.
Възстановяване на Централната минерална баня
Немалка част от екпонатите в музея на София са свързани с Царски дворец. Най-логично е те да бъдат преместени в него и изнесени от Централната минерална баня. Дворецът може да се превърне в един изключително интересен интерактивен музей за ...
Преместване на Музея на София в Царския дворец
Националната галерия трявбва да бъде преместена от Двореца в Квадрат 500 по две причини: За да се освободи двореца за музея на София За да се повиши интереса към Квадрат 500, като се концентрират повече експонати там
Преместване на Националната галерия от Двореца в Квадрат 500
Може би най-интересният музей в България се намира в периферията на нейната столица. Наложително е да бъде преместен в центъра на града, за да могат повече хора да го посещават.
Преместване на Националния исторически музей в центъра на София
Създаване на римски музей, който да представлява автентична сграда от тази епоха, в която да се разказва за живота в древна Сердика.
Римски музей
В София има много следи от комунистическия режим преди '89. Музей на вещи от това време ще предизвика голям интерес сред хората, които не познават тази епоха. Музеят може да съдържа актуалните за времето си: репродукция на жилище из...
Музей на комунизма
Премахване на паметника на съветската армия. Издигане на нейно място на „айфелова“ кула. Така ще имаме нова и интересна туристическа атракция центъра на София, от която да може да се разгледа града. Нещо като теливизионната кула в Берлин.
Айфелова кула на мястото на МОЧА
Княжевската градина и сега е средище на много хора, които карат скейборд, ролери, колелета. Време е да се изгради модерен скейт парк за този съвременен вид градски спортове.
Голям скейт парк в Княжевската градина
9. За децата и родителите
Недостигът на детски градини е един от големите проблеми на столицата. Може да бъде решен с: правилно планиране на записването на децата в градините изграждане на нови детски градини стимулиране на частните детски градини
Достатъчно детски градини
Модернизацията и изграждането на нови детски площадки ще изкара повече деца и родители навън. Те трябва да са: съвременни и интересни за децата безопасни много повече от сега съществуващите
Нови и модерни детски площадки
Ученическите автобуси ще намалят трафика като цяло в града и ще спомогнат също така за намаляване за замърсяването на въздуха. По този начин ще се осбободят родителите от анагажимента си да карат децата до училище и ще имат повече свободно ...
Ученически автобуси
Липсата на обществени тоалетни не само е голям срам, но е и изключително неудобство за жителите и посетителите на града ни. Трябва да се поставят на ключови места в града и да бъдат чисти и удобни.
Обществени тоалетни
10. Други
Трябва да се сложи край на заледените тротоари през зимата, за които никой не поема отговорност. Усилияата трябва да бъдат както от страна на общината, така и на гражданите.
Почистване на сняг и лед през зимата
За да изчистим фасадите от грозните графити: обществена кампания за нуждата от чиста визуална градска среда абсолютна обществена нетърпимост към драсканиците по стените реални глоби и съдебни действия за всеки, който разрушава чу...
Чистене на графитите по сградите
Общината трябва да предлагам много повече обществени услуги по електронните си канали.
Електронни услуги от общината
Общината може да се превърне в електронна, като предоставя информация и улеснява гражданието в коминукацията помежду им с мобилно приложение - аналог на електронната държава.
Приложение за телефон